Gamester - counter strike portal

Filmová recenze - Jsem číslo čtyři (I Am Number Four)

07 Květen 2011

Z traileru to vypadalo záhadně, akčně a sexy. 6, 472, 217 shlédnutí nemají ani některý blockbustery, ale moc jsem v to nevěřil.

O filmu:

D. J. Caruso se podílel na režii seriálu Smallville, který nemá svou tématikou daleko od Jsem číslo 4. Povedená Disturbia a Oko dravce jsou jedny z těch známějších filmů co režisér natočil. Na CSFD se v zajímavostech uvádí "Snímek byl natočen s účelem přilákat dospívající fanoušky ságy Stmívání ".  Kdybych to věděl, nedívám se na to. Oproti Stmívání měl však podstatně odlišný výdělek. $60mil rozpočet a tržby v kinech pouze $54mil, což se sice dotáhne na DVD a BR, ale producentům to moc sypat nebude.

O příběhu:

John je jedním z devíti utečenců ze své rodné planety, kterou zdevastovali plenitelé. Konkrétně je číslo 4 a předchozí tři již byli zabiti a teď je řada na něm (o tom, proč jsou zabíjeni v pořadí nemám ani páru). Každý při odchodu z jejich planety dostal svého ochránce a dědictví, které jim v dospělosti vyklíčí v nadměrnou sílu. John chce být normálním klukem, ale jde to těžko když jste z jiné planety. Proto se svým ochráncem cestují z místa na místo, jen aby se ukryli před pleniteli. John však v jednom malém městě najde lásku a odmítá se opět odstěhovat, proto volí boj ve kterém nebude sám.
   Twilight. Twilight z toho smrdí na každém rohu. Režie, efekty, atmosféra dialogy, vše mi připadá stejné. Film si hraje na scifi, ale moc tomuto směru nepřidává. Zjistíme, že je chlapec z jiné planety, že dostal nějakou moc, a že po něm jdou nelidsky vypadající kumpáni. Autoři se vůbec nezabývali nějakou podrobnější charakteristikou mimozemského světa. Mythologie, která k sci-fi patří byla kompletně vypuštěna. Jednoduché vysvětlení čehokoliv naprosto chybí. John má jakési nespecifikované schopnosti, jestli jsem to pochopil dobře, tak každý z vyvoleným bude mít nějaké jiné. Co jsem tak postřehl tak mu svítí ruce. Užitečná věc, když jdete na malou a nasvítí světlo. A může odhazovat a přitahovat předměty. Říkáte si, že je to nuda? Ano, je. Po necelé hodině jsem chtěl tuto podívanou ukončit, protože se vůbec, ale vůbec nic nedělo. Naštěstí se to začalo "rozjíždět" a mimozemšťanů bylo najednou mnohem víc. Oni nepřátelé, kteří honí vyvolené bůh ví proč, nemají žádné schopnosti, jen jsou neskutečně ošklivý až srandovní. Sebou si však přivezli pušky, které jsou až směšně plastové a vůbec nevypadají nijak drsňácky. Celou dobu sebou tahají obrovskou bednu ve které cosi je. Cosi velice obyčejného a nudného. Přerostlou létající veverku s velkýma zubama. Inspirace nejspíš došla již při studiovém logu a celý film je jakási splácanina všeho co je zrovna IN. V průběhu filmu se objevuje jakási kudrnatá blondýna, která Johnovi pomůže proti hnusákům. Nemůžu si pomoct, ale její charakter jako by z oka vypadl Buffy přemožitelce upírů. Scéna ve které odchází od vybuchující chatrče je k pousmání. Viditelně rozmístěné nálože do oken, dveří i verandy z toho dělají velice nepřesvědčivý výbuch, který by bylo lepší vypustit. Čekal jsem digitální hody, ale nedočkal jsem se. Zvířátka vypadali povedeně i když se na scéně moc neohřáli. Finální výbuch byl viditelně digitální a zbytek miniefektů nestojí za řeč. Ze soundtracku jsem postřehl Kings of Leon a Adele, která mi k té scéně moc nesedla.

O obsazení:

Alex Pettyfer je nejspíš další Pattison. Držím palce ať se z toho vyspí.
  Timothy Olyphant si zahrál ochránce. Aspoň nějaká známá tvář, která umí hrát.
  Teresa Palmer alias Buffy přemožitelka si vystřihla jednu z nejvíc sexy pozic co jsem kdy viděl. Při finálním výbuchu se natolik prohla a vystrčila svoje duc partie, že si zaslouží mé uznání.
  Dianna Agron jako Johnyho láska toho moc neřekla ani neudělala. Ale pěkná je.

Verdikt: 4/10

Další Twilight, který si bere ingredience z trochu jiného soudku, ale jinak je to to samé. Teenagerovská scifi akce, ve které převažují špatné a nic neříkající dialogy. Už tak nudný a recyklovaný děj mohli nějak rozvést, bohužel se divák nedozví zhola nic o zdejší mythologii. Pokud máte v pokojíčku vylepené plakáty z upírské ságy, je pro Vás Jsem číslo čtyři jasná volba. CSFD

Podobné filmy:

Jumper
Twilight Sága

|     |   Autor: konysua

Obrázek uživatele Duska

Mě osobně odradil už triler..

Obrázek uživatele Duran_CZECH

Ano ano, dají tam kunďáčka a kundičku (omlouvám se za ty výrazy) a čekají, že s tím udělají boom. Bohužel, možná tak u teenagerů. Ostatně jak si napsal Honzo, Stmívání NO2

Obrázek uživatele 4154

Zbrane me pripomneli star wars.
Svitici rucicky oblibenou zbran Apophise ze stargate.
Efekt po smrti prince of persia.
Kouzleni x-meny, ale ten backstab co delala ta blondynka spis dragon age :D

Obrázek uživatele konysua

krásný sestřih :D

Obrázek uživatele juhelak

celkove to bylo stejne o nicem jako valna vetsina filmu co ted chrej z USA. Sem zvedavej co budou tocit az udelaj rmk na vsechno co kdy melo uspech a kazda postava od marvella bude mit svuj kasovní trhák.

Obrázek uživatele The_vampire_Lestat

celkom fajn film

PUBLIC: 6 / 16