Gamester - counter strike portal

Filmová recenze - Kazatel (Priest)

07 Čer 2011

Podíval jsem se na to jen z experimentálního důvodu. Minulý film tohoto režiséra (Legie), jsem pochopil jako psychologickou zkoušku, kterou jsem prošel - vydržel jsem až do konce.

O filmu:

Scott Charles Stewart by už nikdy neměl usednout na režisérskou stoličku. Je to pouze mé zbožné přání, ale i producenti mají své chvilky, kdy investují do těch nejnevhodnějších lidí. Jeho největší idol je nejspíš Uwe Boll a dává to dost najevo. Legio byl prvotřídní sračka, ale jako nový režisér, měl u diváků čistý štít, který měl náhle po premiéře barvu stolice po salátu ze španělských okurek. Jen pro zajímavost, Legion měl rozpočet $26mil a tržby $67mil. Priest přišel s rozpočtem $60mil a výdělkem $65mil.

O příběhu:

Lidstvo již od počátku věků, svádí boj s upíry a jejich jedinou zbraní proti nim bylo denní světlo. Upíři jsou silnější, rychlejší a odolnější než obyčejný člověk. Lidská rasa však není úplně ztracena a na pomoc jim přichází kazatelé, kteří se rodí s velkým talentem. Talentem, který jim dává neobvyklou sílu, reflexy a hbitost. Svět je po nekonečných bojích v rozkladu a jediné východisko je víra, která ovládá každé město a tak dostává absolutní moc. Upíři chytají velký návrat na bitevní pole se svou novou zbraní a lidstvu nezbývá než se spoléhat na kazatele a víru.
   Už dle stopáže jde vypozorovat, že nějaké sáhodlouhé vysvětlování děje vás nečeká a taky že ne. Příběhová linka je ořezána na naprosté minimum a úvodní animovaný filmeček vám sdělí jen to nejnutnější. Náš samotný děj se odehrává v jakémsi středu, kdy je lidstvo přesvědčeno, že upíry nadobro zlikvidovalo a proto nemusí mít žádné obavy z jejich tesáků. Zde nastupuju náš kazatel, který je jako vždy nejlepší z nejlepších a je informován mladým šerifem, že je jeho příbuzná unesena upíry. Kdyby se děj odehrával během velkých válek, nebyly by bitvy tak samotářské a krátké. Všechny šarvátky si oddřou kazatel s šerifem a později i další kazatelka, která nebyla až tak sexy jak jsem očekával. Samotná akce je poněkud matoucí, jednou je opravdu stylová, svěží a pak jsou tu ty matoucí, protože střih je tak zběsilý, že nevíte kdo koho mlátí a kdo dostává na frak. Scéna s obrovským zvířetem v jeskyni je tak tupá, že by se jí zasmáli i v bohnicích. Tupost je v těchto filmech častým jevem a ačkoli jsem čekal něco horšího, nemůžu kazatele zasadit mezi ty nejhorší. Od finále jsem čekal větší haló, minimálně nějaké vkusné zabití hlavního záporáka, ale samotný jeho vzhled se velmi podařil. Film je o kazateli, ale nějaký jeho podrobnější popis nečekejte. Víme, že se narodil s darem, který ho obdařil sílou. Velmi mi připomíná rytíře jedi, ať už obřími skoky, reflexy nebo celkovým vzhledem a klidnou povahou. Zdejší upír konečně nevypadá jako Robert Pattinson a jde z něho opravdu strach. Na nízký rozpočet má kazatel slušnou postapokalyptickou atmosféru. Film měl být přesnou kopií komixu, které se odehrává na divokém západě, ale nakonec byl situován do daleké budoucnosti. Kdyby tvůrci podpořili původní myšlenku, byli by z části originální a aspoň by divák neměl pocit, že se dívá na slepenec mnoho jiných filmů z budoucnosti.

O obsazení

Paul Bettany má své kvality, ale zde je neukázal. Snad ho Scott Charles Stewart opět neobsadí do jeho další filmu.
  Cam Gigandet měl být jakýsi parťák pro kazatele, který se moc neukázal. Opět podporoval nemožné dialogy spolu s Paulem.
  Karl Urban se mi v jeho roli zamlouval a postava, kterou ztvárnil měla říz.

Verdikt: 4/10

Jednoduchý příběh s nezajímavými postavami a povětšinou špatnou akcí. Víc od tohoto kousku nejde ani čekat. Nejenom díky ukrutně krátké stopáži a nízkému rozpočtu je tento film učebnicové béčko, ale i takové dokáže pobavit. Pokud můžete, držte se od kazatele dálCSFD

Podobné filmy:

30 dní dlouhá noc

Soudce Dredd
Legie
Série Šílený max
Blade Runner

|     |   Autor: konysua

Obrázek uživatele mini

Ahoj, nejsem sice korektor, ale i tak jsem tam při čtení zase našel asi 10 překlepů a hrubek. Kdyžtak mi sem pak hoď svůj email a já ti to tam pošlu, abych tady zase zbytečně nesvinil komentáře.

Obrázek uživatele Anonym

to znamena ze si si to cital len preto aby si nasiel chyby
nikto normalny by to neratal

Obrázek uživatele Majaaczek

Je videt, ze jsi jeste mlady.. Kdyz napises nejake spolecnosti dopis, ve kterem udelas hafo hrubek, tak ti to spocitaji a ani ti neodpovi. Pokud si chces v zivote vydelat dost penez, tak je jiste pravidlo.. Cim vic penez chces, tim lepsi pozici musis mit. Cim vyssi pozici mas, tim vyssi jsou naroky na tvou komunikacni uroven a zvladani jazyka. Takze pokud pises jako ocas, tak mas dost malinkou sanci, ze vydelas velke penize :) Ale to jen tak bokem. Existuje i prace korektora, ktery prave cte clanky proto, aby nasel chyby.

Obrázek uživatele Toscani

no prostě hovna, jak jinak "

PUBLIC: 6 / 16